Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Ben Resi Maria Harrie Haerkens - Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Ben Resi Maria Harrie Haerkens - Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Ben Resi Maria Harrie

11 Maart 2015 | Myanmar, Pagan

Woensdag 11 maart is onze tempeldag in Bagan. We vertrekken op tijd om voor de middaghitte zoveel mogelijk tempels en pagodes gezien te hebben. Vraag me niet hoe ze allemaal heten, want dat is niet te doen! Maar het geheel aan tempels waar je tussendoor rijdt is indrukwekkend en degene die we gezien hebben geeft een goed beeld van de ontstaansgeschiedenis. Jammer genoeg is er veel vernietigd door oorlogen en aardbevingen, waarvan maar een deel weer opgebouwd is. Onze gids zorgt ervoor dat we veel verschillende soorten tempels uit verschillende periodes zien en weet soms van die extra's, zoals prachtige muurschilderingen, in een naastgelegen klooster, die je normaal nooit zou kunnen vinden. De mooiste tempel is de Ananda-tempel uit de vroegste periode. Na deze dag zijn we wel verzadigd met Boeddha's, maar het was de moeite waard. Ook hebben we zelden zoveel op blote voeten gelopen (de schoenen lieten we maar in de auto) en dat voor sommigen onder ons die een hekel hebben aan vieze voeten........
Morgen reizen we terug naar Yangoon en de dag erna beginnen we aan onze terugvlucht naar Nederland!

• 12 Maart 2015 - 08:52

Huubh:

Hoi allen in Birma
    Dat is mooi een iemand van , gids ,die de lokale omgeving kent dan kom je inderdaad op plekken die je
    normaal niet ziet .
    Maar zo veel boeddha's en tempels ?
    Gaarne de voeten wassen voor zaterdag .

Groetjes Huub .

• 12 Maart 2015 - 11:54

Mayke Merten:

Hoi Birmagangers,
    Het klinkt allemaal heel erg mooi en indrukwekkend. Al weer zo snel op de terugreis? Ik dacht dat jullie nog een week bleven.
    Geniet van de laatste stukjes reis!
    Groetjes, Mayke

• 17 Maart 2015 - 19:58

Apolonia:

...............WELKOM WEER THUIS........!!!!!

• 17 Maart 2015 - 20:05

Net gauw gekeken op internet naar de Ananda-tempel. Wat mooi en wat een prachtige beelden staan erin.
    Kijk, doordat jullie reizen maken kan ik ook mooie dingen zien. Net of ik ook op reis ben....pas mal du tout!