Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Ben Resi Maria Harrie Haerkens - Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Ben Resi Maria Harrie Haerkens - Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Ben Resi Maria Harrie

06 Maart 2015 | Myanmar, Pagan

Vrijdag 6 maart starten we met de bezichtiging van de Pho Win Taung cave. Een aantal natuurlijke grotten waar uit de 14e eeuw een aantal boeddhabeelden en muurschilderingen bewaard zijn gebleven, voor een deel vervallen.
De weg ernaar toe loopt door een dor en droog gebied met alleen wat palmbomen en groenblijvende struiken. Een enkele kudde met magere koeien (melkopbrengst 5 procent van normaal) en wat kuddes geiten zijn op zoek naar iets eetbaars. De weg is smal, twee auto's langs elkaar gaat net (of niet). Soms werken ze aan verbreding van de weg maar dat gaat heel langzaam, stenen en zand met de hand aanslepen, dan de teer erover, vrijwel alleen door vrouwen uitgevoerd in de verzengende hitte.
De grotten zijn deels nog goed intact, van de 900 laat de gids ons een 20 tal van de mooiste zien. Weer eens wat anders dan al dat goud!
In de middag rijden we naar Bagan, waar we we al een blik kunnen werpen op het enorme terrein, 40 vierkante km, dat bezaaid is met pagodes en tempels uit de tijd tussen de 11e en 13e eeuw. Erg imposant.

• 06 Maart 2015 - 18:10

Mardy:

hebben jullie toevallig backpacker Pim Balt ontmoet. Ik hoor het heel graag! Dankjewel.

• 06 Maart 2015 - 20:10

Ans:

Hallo allemaal.
    Zo te lezen een indrukwekkende reis. Mooi! Geniet ervan.
    groetjes Ans

• 07 Maart 2015 - 12:21

Els Jansen:

Beste mensen

De foto's spreken voor zich. Zoals van ouds weer schitterend. Goeie verslaglegging en ook wij thuisblijvers genieten hiervan.
    Fijne tijd nog.
    Groet Els.

• 08 Maart 2015 - 14:05

Roel Monique & Mila:

Zo te lezen valt er genoeg moois te zien en eten voor jullie.
    We kunnen niet wachten om de beelden te zien.

Veel plezier nog en groeten aan iedereen.

Dikke kus Mila en groetjes r en m