Moneywa - Reisverslag uit Monywa, Myanmar van Ben Resi Maria Harrie Haerkens - Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Moneywa - Reisverslag uit Monywa, Myanmar van Ben Resi Maria Harrie Haerkens - Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Moneywa

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Ben Resi Maria Harrie

06 Maart 2015 | Myanmar, Monywa

Donderdag 5 maart reizen we van Mandalay naar Moneywa, maar eerst gaan we Mandalay Hill bekijken met zijn vele tempels, kloosters en Pagodes. Het toont steeds weer aan hoe het geloof ingebed is in het dagelijkse leven. Overal zieke mensen bidden en offeren. Overal zie je hoe bloemen gekweekt worden, puur voor het offeren aan Boeddha. Onderweg zien we weer een aantal voorbeelden. Velden van stenen boeddha's, (1500 en ieder beeld met zijn eigen boompje) midden in de eenzaamheid, een 3 jaar geleden gemaakt Boeddhabeeld van 104m die je ver in de omtrek ziet staan en de gebruikelijke tempels met gouden Boeddhabeelden met een krans van flikkerende lichtjes om het hoofd (voor ons super kitsch). De laatste tempel die we bezoeken is echt anders. Het lijkt wel een mengeling van Hindoeïstische en zelfs Moorse invloeden met zijn veelkleurige en minutieus gedecoreerde elementen. De hele tempel bevat een half miljoen Boeddha's (mini).

• 06 Maart 2015 - 09:27

Huub Kerckhoffs .:

Jullie komen geheel bekeerd terug .
    Een boeddha van 104 meter is te groot voor in mijn tuin .
    Grt . Huub .

• 06 Maart 2015 - 18:11

Mardy:

hebben jullie toevallig backpacker Pim Balt ontmoet. Ik hoor het heel graag! Dankjewel.